Avantura Surfuj pametno
OPIS PROJEKTA
Kroz scenski igrokaz (niz situacija prilagođenih uzrastu učenika šestog i sedmog razreda), internet je prikazan kao svijet prepun mogućnosti za edukaciju, zabavu, kreativnost i komunikaciju, ali i mjesto i kom postoje i opasnosti kojih djeca treba da budu svjesna i sa kojima treba da nauče da se suoče i izbore.
U okviru scenskog dejstva glumci igraju različite likove (djevojčica-učenica kao centralni lik; narator; majka; napasnik; drugarica; nastavnica), principom brze montaže igre, predstavljaju niz situacija kroz koje dijete može da prođe surfujući internetom. Od početne situacije – korišćenja interneta u svrhe edukacije i zabave, djevojčica zbog nedovoljne informisanosti o bezbjednom internetu iskusi i njegove loše strane (vršnjačko nasilje i napad sajber predatora). Uvođenjem likova roditelja i nastavnika skreće se pažnja na važnost učešća predstavnika ovih društvenih grupa u djetetovom otkrivanju svijeta interneta.
U svojoj postavci igrokaz se oslanja na čvrsto postavljenu dramsku strukturu, istovremeno ostavljajući prostor za kontrolisanu improvizaciju u vidu interakcije sa učenicima. Na taj način djeca se podstiču na razmišljanje i inspirišu na izražavanje autentičnih kreacija tokom nastavka radionice.
Projekat su osmislili i pripremili Branka Femić, Katarina Krek i Branko Ilić, a izvodili Branka Femić, Katarina Krek, Jelena Simić, Smiljana Martinović i Dijana Dragojević.
Projekat organizuje Telenor fondacija zajedno sa Ministarstvom prosvjete, Ministarstvom za informaciono društvo i telekomunikacije, Zaštitnikom ljudskih prava i sloboda Crne Gore i Teatrom mladih. Projekat je organizovan tokom 2015. i 2016. Godine. U 2016. Godini radionice su bile realizovane u 17 gradova i 39 osnovnih škola za preko 5000 djece.






